kNIp’t Private label


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/knipt/public_html/wp-includes/media.php on line 1176
knip't-product

limburgse-vlag Voor Limburgs Dialect klik hier

kNIp’t Private label

Inhoudopgave:

  1. Mijn verhaal: Hoe het begon!
  2. Missen we dan iets?
  3. Waar wringt de schoen?
  4. Service is kNIp’t grootste schat!
  5. Waarom een eigen label
  6. Wat is mijn doelgroep?
  7. Wie maakt mijn logo en verpakkingen?
  8. Samenwerking met Jos en Nicole winkelmolen?
  9. Kiezen van de producten!
  10. De lancering van kNIp’t kapsalon Limburgse lijn!

 

1.Mijn verhaal: Hoe het begon!

jenny color master 2

6 jaar geleden ben ik begonnen met mijn eigen salon. Ik heb bewust gekozen voor het merk Goldwell (waar ik nog steeds met alle tevredenheid mee werk) . Ik sta 100% achter mijn merk en ben zeer tevreden over de producten en het bedrijf kao. Door alle educatie die Goldwell mij heeft geboden mogen wij (Jenny en ik) ons color masters noemen,

nicolle collor master

dit houd in dat wij alle kennis en expertise hebben om met alle producten van de Goldwell alle kleuren kunnen maken. Hierdoor onderscheiden wij ons al behoorlijk van andere kapsalons. Na drie jaar groeide wij uit ons jasje en hebben we verbouwd! Dit was een mooi moment om KMS start style finish erbij te pakken Ook deze producten passen goed bij de groeiende jongeren doelgroep!

 

2.Missen we dan iets?

dav

Wij werken met een online boekingssysteem van 1 kapper.nl, via de website en via facebook  ( knop nu boeken,) kan je als klant een GRATIS adviesgesprek boeken van 15 minuten. Hier luisteren we naar wat je graag wilt, en daarna vertellen we dan duidelijk, wat we gaan doen om je wensen te verwezenlijken, maar wij vertellen je ook wat er thuis gedaan moet worden om het behaalde resultaat te waarborgen. Wij geven je samples mee van producten die het beste bij je haren en styl passen. Hiermee kan je dan alvast aan de slag gaan. In een adviseringsgesprek stuiten wij al vaak op het niet weten hoe je de producten moet gebruiken. Dit leggen wij dan uitgebreid aan je uit. Hoe gebruik je een shampoo en conditioner op de juiste manier. Veelal zijn klanten erg tevreden over deze werkwijze en al deze gratis adviezen. Hierdoor komt het zeker tot aanschaf van onze professionele producten, als je immers al eens iets geprobeerd hebt wat goed is wil je niet meer terug naar minder goed

 

3.Waar wringt de schoen!

De producten van de Goldwell en KMS zijn super producten met een juiste prijs/kwaliteit verhouding. Als klanten weleens een set van shampoo en conditioner te duur vinden, van vraag ik ze wel eens: ”waar koop je het brood liever bij een fabrieksbakker of bij de warme bakker”? ….. En waarom? …… Dan wordt vaak geantwoord bij de warme bakker omdat daar streekproducten en goede grondstoffen op een ambachtelijke manier worden verwerkt, en dus krijg je meer smaak! Met dit kloppend verhaal zijn de klanten ook vaak helemaal om, en gaan over tot verkoop!

Toch hoor ik zo af en toe van een klant dat ze het product uit ons adviesgesprek hebben gekocht bij een groothandel en niet bij mij (een groothandel koopt dus grote partijen in waardoor zij meer korting krijgen van de firma)

Kijk en daar wringt het bij mij! Het is niet dat ik de groothandelaren niets gun…helemaal niet. Ik vind het gewoon jammer van een merk dat het niet exclusief is aan de kapper!

Laten we eerlijk zijn! Ik snap die klanten goed, je kan je geld maar één keer uitgeven. Ik snap ook de grote merken, hoe meer je inkoopt hoe goedkoper de prijzen!

Wij laten ons daardoor zeker niet uit het veld slaan! de firma van Goldwell en KMS geven ook veel marketing aan de kapsalons cadeau bijvoorbeeld:

dav

KMS actie: bij aankoop van twee producten gratis geschenkverpakking

kms actie headpfone

KMS actie: bij aankoop van twee producten gratis headset cadeau

 

4.Service is kNIp’t grootste schat !

Wij leveren veel service, maar wat is dat dan? Volgens het woordenboek is service een andere benaming voor dienstverlening. Het woord is van toepassing op commerciële instellingen die hun klanten tevreden willen stellen. Bron: Wikipedia.

Wij werken met verschillende soorten service die je terug ziet op onze site www.knip-t.nl Maar waar ik het hier over wil hebben is de producten omruil service!

Wat houd dat in? Heb je producten thuis staan die bij ons gekocht zijn van KMS start-style-finish en na het bezoek aan onze salon, veranderen wij de coupe helemaal, en passen de producten niet meer bij de coupe, dan breng je ze gewoon naar de salon en wij verrekenen deze producten op de nieuwe KMS producten zodat ze weer helemaal gebruikt kunnen worden voor je nieuwe coupe en of kleur!

Dit noemen wij echte service!

 

5.Waarom een eigen label?

 

Hoe kom ik dan nu op het idee om een eigen lijn …Private label… op te zetten?

Zoals ik al eerder vertelde kan je helaas ieder merk in grotere kappersgroothandels kopen. Weliswaar zonder het juiste advies en zonder omruilservice!

In de zomer ben ik met mijn team naar de Hair-X-perience beurs geweest, waar ik als gastspreker van Berthy Salden van Jump management voor kappers, iets mocht vertellen over mijn successen in mijn bedrijf (tot nu toe), en de samenwerking met Jump .

Ik ben namelijk sinds deze zomer het gezicht geworden van Jump voor de gratis quickscan.

Terwijl ik druk was met Jump, heb ik Jenny en ons team gevraagd om rond te kijken op de beurs en nieuwe dingen te melden. We hadden al een lijstje aan producten gemaakt die gekocht moesten worden. Jenny kwam terug met de opdracht dat ik eens moest gaan kijken naar de stand van private label, ze vertelde mij dat het hoogwaardige producten waren waar je zelf nog zeggenschap overhebt wat betreft samenstelling geur en kleur en wat je eigen naam en eigen logo mag dragen!  Dit vond ik interessant en heb in de stand te horen gekregen waar dit zeer gedreven bedrijf voor stond, en ging meteen fantaseren hoe mijn eigen product dan in onze salon kwam te staan en dan mijn eigen logo erop!

Een aantal weken na de beurs was ik weer samen met Berthy van Jump bij kapperscafe van de leeuwenborg kappersopleiding in Maastricht, om wederom mijn ervaringen te delen van 2 jaar samenwerken met Jump en te vertellen over welke trainingen ik inmiddels gevolgd heb van b.v. Wolfgang Peppmeier Na de pauze was het de beurt van twee herenkappers die het barbieren weer onder de aandacht brachten, zij hadden een eigen merk gelanceerd met een eigen limburgse naam.

Dat sprak me zo aan dat ik een bestelling plaatste bij deze jongens! Nadat wij in de salon de heren producten van de jongens aan het verkopen waren, bedacht ik mij dat we gek waren om anderen te spekken en dat ik echt ook een eigen label wilde!

In het weekeinde heb ik een mail gestuurd naar de firma van Private label. En toen ging het balletje rollen!

Wat waren de stappen

 

Ik kreeg een mail terug:

 

From idea to own brand

In de custom branding (het ontwikkelen van uw eigen merk) zijn er een aantal fases om tot een mooi eindproduct te komen. Wij bieden een full service werkwijze aan. Hierdoor kunt u kwaliteit in het eindproduct verwachten en wordt u begeleid tijdens het hele traject.

 

  1. Idee vertalen naar concept
  2. Samples testen en goedkeuren
  3. Het Ontwerp
  4. Productie oplevering
  5. Markt

Ik ben naar het bedrijf gegaan en heb de eerste twee stappen gezet, met een hoop samples ben ik terug de salon in gegaan en wij zijn de producten gaan testen…

Jenny was mijn oudste zoon Bas aan het knippen, en Bas vroeg wat Jenny hem voor iets nieuws in de haren “smeerde”! Jenny zei dat er nog namen gezocht moesten worden.

Hij bestudeerde het blikje en zei: ”Hut is net sjmurrie in un zilver blikske”!  En de eerste naam was een feit!

jenny knipt bas

 

Binnen 5 minuten hadden Jenny en Bas heel wat namen verzonnen die ik zo dadelijk aan jullie bekend maak.

Van de tien producten hebben wij er vier gekozen. Vier top producten waar wij zeer tevreden over zijn.

 

6.Wat is de doelgroep?

De doelgroep op de herenavond zijn heren tussen de 16 en 50 jaar. En de producten die wij hebben uitgezocht zijn geschikt voor de heren…maar zeker ook voor de dames met kort tot halflang haar!

We hebben een aantal weken een enquête gehouden, tijdens de herenavond met de vragen als:

  • Welke producten gebruik je thuis?
  • Welk merk ?
  • Wat vind je fijn aan je huidige product?
  • Wat vind je van de geur?
  • Wat vind je gemakkelijk in blik of in fles of pompje?
  • Waar koop je het product?
  • Hoeveel geef je uit aan één product?

Aan de hand van dit onderzoek zijn de wensen van onze doelgroep goed in kaart gebracht en wisten we welke verpakking het beste past. We zijn verder gegaan met stap 3 van de firma private label

 

7.Wie maakt mijn logo en verpakkingen?

Het bedrijf had een all- inclusive prijs pakket, en vertelde ons als we iemand in de familie of kennissen kring had die de ontwerpen van mijn logo en naam kan vormgeven dan kon ik dit ook uitbesteden en ging er iets van de prijs af.

 

8.Samenwerking met Jos winkelmolen en Nicole

Ik appte Jos Winkelmolen of ik meteen kon komen en al snel zat ik aan de koffie met mijn idee. Jos heeft op zijn site staan 

MAAK UW PRODUCT ONDERSCHEIDEND VAN DE REST

En laat ik daar nu naar op zoek zijn! Jos heeft mijn naam verzonnen, het logo de bestikkering van mij ramen en auto, kortom mijn hele huisstijl, dus het is een logisch verhaal dat hij ook het ontwerp ging maken voor mijn eigen Label.

Jos was enthousiast over de inmiddels verzonnen namen en begon al meteen te tekenen op zijn schrijfblok. Wij waren echt wel gespannen toen hij mij een aantal voorbeelden liet zien. We waren er met zijn alle over eens: mijn team, mijn gezin en Jos en Nicole Winkelmolen, dit waren de juiste ontwerpen! (nog even geduld)

 

9.Kiezen van de producten!

Ik heb samen met mijn team de producten uitgekozen. De moderne uitstraling, de leuke namen en de prijskwaliteit verhouding kloppen met onze doelgroep en sluiten mooi aan op de superkwaliteit producten waar wij al jaren mee werken. Wij hebben al vaker filmpjes opgenomen in het dialect

We spreken in de salon ook gewoon het Limburgs dialect, daarom is het voor ons vanzelfsprekend geworden om de eerste lijn van kNIp’t kapsalon leuke originele namen te geven met een gekkig tintje….

 

10.De lancering van ons Privat label kNIp’t kapsalon

producten

 

Plek Sjtevige pomade

Het geeft het haar een stevige flexibele fixatie. Geschikt voor alle haartype. Neem de Plek met een vinger uit de blik en verdeel het in je haren.

Gebruik het op handdoek droog en droog haar!

Sjien glanzendje wax

Het geeft je haar een natuurlijke glans en veerkracht. Het haar gaat niet pluizen en restyle je kapsel de hele dag!. Geschikt voor normaal en dik haar. Neem een kleine hoeveelheid op je vingers en verdeel goed in je handpalmen, ga met je handen over het oppervlakte van je haarlengte. Gebruik het op droog haar!

Pratsj modderige mud

Het geeft je haar shine, medium hold en vooral veerkracht. Verdeel het over het haar en kneed, vorm en draai en definieer je stijl. Ideaal voor kneden van nonchalante lokken. Geschikt voor alle haartypes. Gebruik het op handdoek droog en droog haar.

Sjmurrie sjtoere gum

Het geeft je haar een stevige matte uitstraling. Verdeel het aan de aanzetten bij je haren en kam het door .Definieer verder je stijl. Geschikt alle haartypes.

Gebruik het op handdoek droog haar en droog haar !

 

 

 

 

 

 

Share this Post

2 Comments on “kNIp’t Private label”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *