Een persoonlijk, inspirerend en ontroerend verhaal van Nicolle

Hoe het allemaal begon, mijn verhaal !
Op 17 jarige leeftijd begon ik de 3 jarige kappersopleiding in Maastricht. Ik heb stage gelopen in verschillende salons, mijn laatste stage was bij kapsalon Craft in Maastricht daar kreeg ik ook mijn eerste vaste baan! In deze salon heb ik goed mijn vak geleerd, ik mocht overal mee naar toe ..trainingen cursussen look en learns. Educatie stond er hoog in het vaandel.

Na een aantal jaren ben ik begonnen in Heerlen als bedrijfsleidster (zo noemde we dat toen) .

Dit heb ik heel wat jaren met veel plezier gedaan. Ik ben getrouwd in ’97 met mijn jeugdliefde en samen hebben we 2 zonen gekregen. Het heeft mij doen besluiten om meer bij mijn kinderen te zijn en ik begon mijn ambulante bedrijf Knip’t de kapster aan huis! Zo kon ik mijn werktijd zelf inplannen.

Tip van een klant!
Via een klant die werkte op de receptie van de kapper school ben ik gevraagd om te komen werken als instructeur op de kappersopleiding in Roermond. Daar draaide het natuurlijk om educatie. Ik heb er veel geleerd en heb zelfs de opleiding Didactisch bekwaam gehaald. Het overbrengen van kennis vond ik geweldig en ik genoot er iedere dag van.

Mijn loopbaan kreeg een andere wending!
En toen werd mijn man ziek. Non hodgkin lymfoom kanker.

Het doel van mijn man en mij was ten eerste “genieten” en dan ook nog op lange termijn financieel onafhankelijk te worden zodat ik met de jongens kon blijven wonen in ons huis. Samen met onze handige familie verbouwden wij ons huis zo, dat vooraan in het huis een kapsalon ontstond…twee behandel stoelen en een wasbak. Gezellig ingericht en huiselijk!

Ik ben een mensen mens!
Ik vond het heerlijk om weer aan klanten te werken en klanten tevreden naar huis te laten gaan. Ik werkte met alle producten van de Goldwell, deze firma is sterk in educatie en innovatie en ik ging weer aan de slag…kniptrainingen en verftrainingen , overal was ik voor te vinden, en alles vond ik leuk.

Jenny, het meisje van een straat verderop kwam vragen of ze bij mij stage mocht lopen, tuurlijk.. gezellig weer een leerling om te begeleiden en te trainen zo kwam mijn diploma toch nog goed van pas!

Uit mijn voegen gegroeid!
Al snel was knip’t uit zijn voegen gegroeid en in december 2015 gingen we met familie en al weer voor de verbouwing. Van twee naar vier behandel stoelen en van één naar twee wasbakken…en weer helemaal zelf ingericht!

Wat is mijn toekomst? Wat is mijn visie en missie?
Wat is het geheim van goed zaken doen!

De visie en missie van Knip’t komt van mijn eigen waarde en normen. Mijn ervaringen en mijn verwachtingen. Alles wat ik belangrijk vind zie je in mijn salon terug. Is Knip’t daarmee bijzonder? Ja, want daarmee kom je toch wel bij de belangrijkste waarde voor mij…

“Ieder mens is Uniek en Bijzonder”
Mijn missie is om elke klant zelfvertouwen en een mooie uitstraling te geven. Want zelfverzekerd zijn maakt gelukkig, en dat zie je ! (uitstraling)

Plezier-ambitie-educatie zijn mijn kernwaardes.

Plezier staat voor collegialiteit en samenwerken
Ambitie is deels professionaliteit en deels gedrevenheid om alles uit je vak te halen
Educatie staat voor scholing, ontwikkeling. Beschaving en opvoeding.
Dit alles voor het zelfvertrouwen en uitstraling van de klant. Een mooie uitstraling staat voor geluk. En van gelukkige mensen wordt iedereen vrolijk van!

Als ik mensen een beetje gelukkiger kan maken, is mijn missie geslaagd.
Voor mij is dit het geheim van zaken doen!

 

DE BALANS OPMAKEN!

 

Eind van het jaar maak ik altijd weer de balans op van het afgelopen jaar.
Is het een goede balans?
Zeker weten: hard gewerkt, maar met heel veel plezier!

vroeger zeiden ze wel eens “werk om te leven en leef niet om te werken”
Maar ik zeg: “werk zoals je leeft en leef zoals je werkt”. Voor mij vloeit privé en werk in elkaar over, zeker als je het over creativiteit en inspiratie hebt.
alles om je heen is inspirerend, ALS JE HET MAAR WILT ZIEN.
en niet alleen wat haar betreft. maar ook juist op het gebied van beleving

Beleving vind je overal…
Beleving vind je overal en op ieder moment.
Of je nu in een restaurant zit, in een winkel boodschappen doet, naar een sportschool gaat of bij de kapper zit. Het gaat om het totale plaatje van inchecken tot uit checken, alles moet 1 verhaal zijn.
afgelopen jaar hebben wij als team daar eens goed naar gekeken, en er voor 2017 een visie en missie van gemaakt.

Wat is goede service?…
Dit is niet iets extra’s voor de klant, dat is een verworven recht. Je onderscheiden ligt in te zijn wie je bent en wat jij wilt uitstralen met jouw bedrijf.
Dicht bij je zelf blijven en blijven doen waar je goed in bent “klanten mooi haar maken”en daarmee een perfecte uitstraling geven.

Nothing makes a woman more beautyful than the belief that she is beautyful.

We are sorry, but your browser is too old

Please update your browser, or try one of these: